11 Ekim 2016 Salı

Linux İşletim Sisteminde, Farklı bir VLAN a ulaşamamak 01;

Linux İşletim Sisteminde, Farklı bir VLAN a ulaşamamak;

Linux'un yeni dağıtımlarında güvenlik seviyesi bir kademe daha arttırıldığı için, Linux işletim sisteminin bağlı olduğu VLAN'dan farklı bir VLAN'a ulaşmada sıkıntı yaşanabilmektedir.

Bunun için IPTABLES ayarları yada Firewalld ayarlarının yapılmasının yanınıda daha basit bir yöntemden burada bahsedeceğim.

Örneğin, 192.168.0.x network üzerindesiniz ve 192.168.5.x networke (ağ geçitiniz ve diğer ayarlarınız doğru olmasına rağmen) ulaşamıyorsunuz (ping atamıyorsunuz). Yapmanız gereken, Linux işletim sistemini 192.168.5.x lie networke dahil edip bu networkteki bir IP'ye bir kere ping atmak, sonrasında o IP dende bir kere Linux işletim sistemine ping atmaktır. Bu işlem sonrasında, Linux işletim sisteminizi tekrar 192.168.0.x li VLAN a aldığınızda artık, 192.168.5.x li networke ulaşabildiğinizi göreceksiniz.

Selamlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder